Zakończyła się już modernizacja i elektryfikacja linii kolejowej Lublin – Stalowa Wola Rozwadów. Przeprowadziła ją spółka PKP Polskie Linie Kolejowe z wykorzystaniem środków unijnych. Wymienione zostały tory i wybudowana sieć trakcyjna umożliwiająca przejazd pociągów elektrycznych, pojawiły się nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Na kraśnickiej i innych stacjach na tej trasie kompleksowo przebudowane zostały perony. Teraz są wyższe, co ułatwia wsiadanie do pociągów. Pojawiły się nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oświetlenie.


Modernizacja i elektryfikacja oznacza skrócenie czasu przejazdu pociągów (pasażerskie mogą kursować teraz z prędkością do 120 km/h, a towarowe 80 km/h) i poprawę bezpieczeństwa. Umożliwiła też uruchomienie bardziej atrakcyjnych połączeń pasażerskich oraz rozwój transportu towarowego.


Dopełnieniem tego co już wydarzyło się w ramach modernizacji linii kolejowej jest budowa nowego dworca w Kraśniku realizowana na zlecenie PKP S.A.. Ta rozpoczęła się kilka tygodni temu. Powstaje parterowy budynek składający się z dwóch części połączonych zadaszeniem. W jednej znaleźć się mają poczekalnia, toaleta oraz pomieszczenia gospodarcze i techniczne, a w drugiej miejsce na usługi dla podróżnych, m.in. możliwość sprzedaży biletów. Budynek będzie wyposażony w elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów, monitoring, będzie miejsce na biletomat, bankomat oraz automat z napojami i słodyczami. 

Pod wiatą zlokalizowany ma być parking dla rowerów, z 28 stojakami rowerowymi oraz stacją naprawczą rowerów. Całość dopełni wieża zegarowa o wysokości około 8 metrów. Nowy dworzec ma być wyposażony w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, zarówno tych poruszających się na wózkach, jak i niewidomych i niedowidzących.

(fot. Daga Okulus/UM Kraśniki, źródło UM Kraśnik Paweł Bieleń)

Tags: , , ,