Korzystamy z pociągów na stacji Warszawa Zachodnia. Są połączenia dalekobieżne i regionalne z pięciu peronów. Przed charakterystycznym grzybkiem nastawni szykowane jest miejsce na nowe perony. Budowana jest kładka. Przejście podziemne zastąpi szerszy tunel. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują na stacji Warszawa Zachodnia prace warte ok. 2 mld zł netto, dofinansowane z POIiŚ.
Z peronów i okien pociągów widać roboty przy budowie kładki. Przejście nad torami połączy dzielnicę Wola z dzielnicą Ochota. Wykonawca pracuje w obszarze peronów, tunelu i budynku technicznego stacji. Pracownicy wykorzystują m.in. dźwigi, koparki podnośniki. Korzystanie ze służbowych przejść i prace obok przejeżdżających pociągów wymagają szczególnej uwagi.
Przebudowa Warszawy Zachodniej i modernizacja linii średnicowej to jedna z największych inwestycji kolejowych ostatnich lat. Zwiększy się komfort obsługi podróżnych. Będą nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.
(fot. PLK PKP, źródło PLK PKP)