Od 25 stycznia br. w ramach Wspólnego Biletu można online kupić bilety na połączenia oferowane przez firmę Arriva RP. Dzięki temu łączone podróże po Polsce są wygodne, a zakup biletu szybki oraz sprawny.
Wspólny Bilet to usługa, dzięki której pasażerowie kolei w Polsce mogą kupić jeden bilet na całą podróż – niezależenie od tego, z jakich pociągów korzystają i na jakich trasach podróżują. Oferta dotyczy przewoźników z Grupy PKP oraz kolei regionalnych. Od początku funkcjonowania oferty skorzystało z niej blisko 1,2 mln pasażerów.
– W ramach Wspólnego Biletu podróżni mogą skorzystać z oferty 10 przewoźników. Dzięki tysiącom możliwych połączeń dalekobieżnych, regionalnych i podmiejskich pasażerowie bez problemu dotrą do wielu miejsc w Polsce bez konieczności kupowania biletu na podróż każdym z pociągów, lecz na jednym blankiecie, w ramach jednej transakcji. To duże usprawnienie w podróżowaniu po kraju – mówi Andrzej Bittel, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
– Chcemy, aby podróże koleją były komfortowe na każdym etapie, rozpoczynając już od zakupu biletu. Wierzymy, że dobra oferta dostosowana do potrzeb klientów przyczyni się do wzrostu liczby pasażerów i sprawi, że pociąg stanie się środkiem transportu pierwszego wyboru. Ułatwienie planowania podróży i zakupu biletów to bardzo ważne elementy budowy oferty dla pasażera. Uzupełniają one wielkie, realizowane dziś przez spółki Grupy PKP inwestycje w polską kolej – mówi Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu PKP S.A. i Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP Intercity S.A.
Rozwój oferty Wspólnego Biletu online
Od 25 stycznia br. możliwość zakupu Wspólnego Biletu w systemie BILKOM została rozszerzona o ofertę przewoźnika Arriva RP.
– Widzimy, że z roku na rok rośnie liczba podróżnych kupujących bilety online. Obecnie ponad połowa biletów PKP Intercity sprzedawana jest poprzez aplikację mobilną oraz internetowy system sprzedaży. Jako koordynatorowi projektu Wspólny Bilet zależy więc nam, aby pełna oferta była dostępna za pomocą kilku kliknięć – mówi Tomasz Gontarz, Członek Zarządu PKP Intercity.
– Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w projekcie Wspólny Bilet. Rocznie przewozimy około 2 mln pasażerów. To dla nas ważne, by oferować coraz lepsze usługi, a podróż była bezpieczna i przyjemna. Stworzenie możliwości kupna Wspólnego Biletu online, to duże ułatwienie dla naszych pasażerów. Od teraz jedynym ograniczeniem w planowaniu podróży będzie wyobraźnia – mówi Piotr Halupczok Prezes Zarządu Arriva Sp. z o.o.
Inicjatorem wdrożenia Wspólnego Biletu było Ministerstwo Infrastruktury, a od strony technicznej za jego przygotowanie odpowiedzialna jest spółka PKP Informatyka, która uczestniczyła w każdej fazie realizacji tego projektu – analizy, projektowania, programowania, a obecnie zapewnia jego rozwój i utrzymanie.
– System BILKOM jest jednym z kluczowych produktów naszej spółki. PKP Informatyka nie tylko zapewnia stały rozwój technologiczny, ale także realizację funkcjonalnych wymagań użytkowników. Ich potrzeby często inicjują nasze plany rozwojowe. W ramach rozwoju systemu najważniejszym postulatem podróżnych jest możliwość zakupu pełnej oferty rynku w jednej aplikacji, a oferty wszystkich przewoźników działających w ramach Wspólnego Biletu dostępne były online w systemie BILKOM. Wspólnie z PKP Intercity prowadzimy rozmowy z kolejnymi przewoźnikami, których zachęcamy do włączenia ofert na platformę BILKOM – mówi Tadeusz Turzyński, Prezes Zarządu PKP Informatyka, firmy odpowiadającej za utrzymanie oraz rozwój systemu BILKOM.
Kolejny etap rozbudowy Wspólnego Biletu to wprowadzenie oferty przewoźników autobusowych oraz lokalnego transportu zbiorowego w poszczególnych aglomeracjach.
(fot. pixabay.com, źródło PKP)