Kolejny nowy peron na stacji Warszawa Zachodnia dołączy wkrótce do już oddanych. Budowane jest zadaszenie, przejście podziemne, tunel tramwajowy. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zapewni podróżnym komfortowy dostęp do pociągów na ważnej warszawskiej stacji. Projekt za ok. 2 mld zł netto ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych POIiŚ.
Peron nr 8 Warszawy Zachodniej ma już zasadniczą konstrukcję. Układana jest nawierzchnia. Widać montaż ławek, gablot i tablic informacyjnych. Udogodnieniem dla podróżnych będą osłonięte poczekalnie. Podróżni korzystają już z nowych peronów nr 6 i 7.
Obok peronu nr 8 budowane są tory i sieć trakcyjna. Zamontowano 43 rozjazdy. Rozpoczęły się prace przy połączeniu linii obwodowej z linią radomską. Ciężki sprzęt demontuje zbędne obiekty nad torami w kierunku stacji Warszawy Włochy. Przygotowana będzie nowa konstrukcja, która umożliwi bezkolizyjny przejazd pociągów.
Zaawansowana jest budowa przejścia podziemnego. Ekipy pracują na dwóch kondygnacjach: dla pieszych i tramwajowej. Trasa piesza – około 700 metrów długości i 60 metrów szerokości – połączy perony 1-8 z peronem nr 9 na linii obwodowej. Przewidziano przestrzeń na lokale użytkowe.
Warszawa Zachodnia zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto. Realizacja przewidziana do 2023 r.
(fot. źródło PKP PLK)