Pasażerowie coraz chętniej korzystają z usług POLREGIO – potwierdzają to najnowsze dane  Urzędu Transportu Kolejowego za pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku. Spółka nie tylko  utrzymała pozycję lidera przewozów pasażerskich, ale także zwiększyła swoją przewagę nad  pozostałymi przewoźnikami. 

Rok 2022 był niezwykle udany dla POLREGIO, które poradziło sobie ze wszelkimi trudnościami  związanymi zwłaszcza z pandemią COVID-19, a wyniki przewozowe zaczęły nawiązywać do  rekordowego dla całej kolei roku 2019. Wygląda na to, że 2023 będzie jeszcze lepszy, a spółka ma realną szansę na przebicie bariery 100 mln pasażerów.  

Od stycznia do końca czerwca br. POLREGIO przewiozło ponad 48 mln pasażerów, co stanowi  wzrost aż o niemal 8 mln w stosunku do analogicznego okresu w roku 2022. Jednocześnie  największy polski przewoźnik regionalny zwiększył swój udział w ogólnopolskim rynku  przewozów pasażerskich z 25,5% do 26,5%. Względem liczby przewiezionych pasażerów  POLREGIO uplasowało się przed PKP Intercity (30,78 mln pasażerów) oraz Kolejami Mazowieckimi (30,51 mln). Rekordowym miesiącem badanego zestawienia był maj 2023 r.,  kiedy to z pociągów POLREGIO skorzystało ponad 8,5 mln osób. 

– Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani wynikami, jakie opublikował Urząd Transportu  Kolejowego. To, że podróżni coraz chętniej korzystają z kolei, w tym z usług POLREGIO, to dla  nas potwierdzenie, że ciężka praca wszystkich naszych pracowników przynosi efekty. Cieszy  również to, że jesteśmy najdynamiczniej rozwijającym się przewoźnikiem w kolejowych  przewozach pasażerskich. Codziennie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami w obszarze  taboru i technologii, by nasze usługi były maksymalnie przyjazne dla pasażerów. Kolej jest  najbardziej ekologicznym i często najbardziej dostępnym cenowo środkiem transportu. Pracujemy z samorządami wojewódzkimi jako organizatorami przewozów nad tym, żeby stale  rosła również dostępność transportu kolejowego w regionach – powiedział wiceprezes  POLREGIO, Marcel Klinowski.

(fot. źródło POLREGIO)

Tags: , ,