POLREGIO złożyło wniosek o dofinansowanie nowego systemu cyfrowej sprzedaży biletów z możliwością śledzenia na żywo aktualnej pozycji pociągów. Projekt znacząco ułatwi proces zakupu biletów online i usprawni obsługę pasażerów.

POLREGIO złożyło aplikację w konkursie organizowanym przez Komisję Europejską w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Celem projektu jest automatyzacja i standaryzacja sprzedaży biletów. Cyfrowa platforma sprzedaży biletów i zarządzania rozkładem jazdy wykorzysta technologię blockchain oraz sztuczną inteligencję. Nowy system umożliwi pasażerom śledzenie ruchu pociągów w czasie rzeczywistym i dostęp na żywo do informacji o połączeniach, a przewoźnikowi pozwoli na efektywne zarządzanie ofertą handlową.

Projekt oznacza szereg korzyści dla pasażerów, w tym:

• nowoczesny, intuicyjny i ergonomiczny proces zakupu biletów dla podróży realizowanych pociągami POLREGIO oraz za pośrednictwem innych przewoźników – wszystko za pośrednictwem zintegrowanej platformy;

• wizualizacja trasy podróży wraz z aktualnym położeniem pociągu;

• jeszcze szybszy i sprawniejszy system zawierania transakcji przy zakupie biletu.

Dla pasażerów POLREGIO będzie to oznaczało jeszcze łatwiejszy dostęp do oferty kolejowej w dowolnym czasie i miejscu. Dodatkowo, wykorzystujące sztuczną inteligencję chatboty i voiceboty, będą wspomagały obsługę osób z niepełnosprawnościami (niewidomych, głuchych).

Możliwość zakupu biletów w nowoczesnych kanałach zdalnych to przede wszystkim wygoda i oszczędność. Nie trzeba stać w kolejce do kasy, szukać informacji o najnowszych ofertach ani sprawdzać plakatowego rozkładu jazdy – wszystkie istotne dla pasażera dane można już dzisiaj sprawdzić i kupić bilet na urządzeniu mobilnym.

– Nie tylko idziemy z najnowszymi trendami w mobilności, ale też zamierzamy je wyznaczać. W naszej aplikacji już teraz można sprawdzić rozkład i kupić bilet. Ten projekt to kolejny etap cyfrowego rozwoju z najbardziej zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami. Technologie oparte o blockchain gwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa cyfrowego, natomiast zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji pozwalają dostosować aplikację do preferencji użytkownika, które zmieniają się w czasie. W naszym przypadku mówimy rocznie o co najmniej 70 mln pasażerów, więc potencjał tego projektu jest bardzo duży – mówi Artur Martyniuk, prezes zarządu POLREGIO.

-Pierwsze efekty projektu będą widoczne w perspektywie kilku lat, czyli w momencie, kiedy flota POLREGIO będzie przechodzić głęboką modernizację. Do 2027 r. w ramach programu inwestycji zakupimy oraz zmodernizujemy łącznie blisko 300 pociągów dla naszych pasażerów. Nowe składy przyciągną młode pokolenie, które zna praktycznie już tylko cyfrowe bilety. Jednocześnie tam, gdzie nie są dostępne stacjonarne kasy, pasażerowie mają zawsze możliwość nabycia biletu u konduktora bez dodatkowych opłat – podkreśla Artur Martyniuk.

Projekt został wyceniony na ok. 15 milionów złotych, a wysokość dofinansowania z UE to 50 %.

POLREGIO to największy pasażerski przewoźnik w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, z 26% udziałem w rynku. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1500 zamawianych przez urzędy marszałkowskie pociągów, które zatrzymują się na ponad 1900 stacjach. W ciągu roku z usług POLREGIO korzysta blisko 70 mln pasażerów. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50% i jeden udział), a pozostałymi udziałowcami są samorządy wojewódzkie.

(fot. źródło informacji: POLREGIO)

Tags: , , ,