PLK ułatwiły zimowe podróże pociągiem do Zakopanego. Lepszy komfort i dostępność zapewnia 20 już zmodernizowanych stacji i przystanków, m.in. w Poroninie, Skawie Środkowej, Bystrej Podhalańskiej. Kontynuacja inwestycji wiosną na kolejowej zakopiance przyniesie kolejne udogodnienia. Efektem wszystkich prac będą krótsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze podróże na Podhale. Współfinansowanie przedsięwzięcia ze środków POIiŚ.
Tysiące pasażerów kolei skorzystało już z bezpośrednich połączeń pod Tatry w czasie ferii zimowych. W rozkładzie jazdy przewidziano relacje dalekobieżne min. z Gdyni, Gdańska, Szczecina i z Warszawy oraz regionalne, min. z Krakowa, Suchej Beskidzkiej, Chabówki i Nowego Targu. Dzięki inwestycji PLK, wygodę w podróży zapewniają dostępniejsze, lepiej przygotowane dla pasażerów stacje i przystanki min. w Poroninie, Skawie Środkowej i Bystrej Podhalańskiej. Podróżni korzystają także z efektów wcześniejszych prac, min. komfortowych obiektów między Skawiną a Suchą Beskidzką oraz Suchą Beskidzką a Chabówką i Zakopanem. Do dyspozycji podróżnych są nowe, wyższe perony, dobrze oświetlone, wyposażone w wiaty i ławki. Orientację ułatwiają tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się dostęp do pociągów ułatwiają ścieżki naprowadzające i pochylnie.
Oczekiwany standard i krótsze podróże
Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. W efekcie skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin. Ważnym efektem inwestycji jest łatwiejszy dostęp do kolei, komfortowe stacje i przystanki.
Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
(fot. PLK PKP, źródło PLK PKP)