Z Mielca do Padwi dojedziemy pociągiem – zwiększa się dostępność komunikacyjna na Podkarpaciu. Przywrócone rok temu przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kolejowe połączenie – Dębica – Mielec będzie wydłużone do Padwi. Podróżni skorzystają z nowych peronów w Chorzelowie, Tuszowie Narodowym i w Jaślanach. Na reaktywację odcinka Mielec – Padew przeznaczono 106 mln zł w ramach RPO Województwa Podkarpackiego.
Podróżujemy pociągiem z Dębicy do Mielca. Po reaktywacji kolejnego odcinka, kolej zapewni podróż do Padwi. Inwestycje PLK z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają dostępność do kolei i likwidują wykluczenie komunikacyjne.
Na odcinku Mielec – Padew gotowy jest peron w Tuszowie Narodowym. W Chorzelowie i Jaślanach na peronach montowane są ławki, tablice informacyjne i oznakowania. Przystanki będą dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
W Mielcu przy ul. Sienkiewicza powstaje bezkolizyjne skrzyżowanie, które zastąpi dwa przejazdy kolejowo-drogowe. Zwiększy się bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym. Sprawniejsza będzie komunikacja w mieście. Wykonano już m.in. przyczółki wiaduktu. We wrześniu wykonawca rozpocznie betonowanie przęsła. Z myślą do pieszych, w rejonie stacji w Mielcu, budowane jest nowe przejście podziemne. Jeszcze w tym roku wygodny trakt w ciągu ulic Drzewieckiego – Skargi połączy osiedla po przeciwległych stronach stacji.
Inwestycje PLK za 106 mln zł netto realizowane są w ramach projektu: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew – Mielec – Dębica”. Projekt wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Dotychczas podpisano już umowy na prace za ponad 323 mln zł netto.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Stacja_Mielec_-_przy_peronie_stoi_pociag__do_ktorego_zmierzaja_pasazerowie__fot._Dorota_Szalacha__2__01_57fb8d3f2b.jpg)
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Mielec_-wykonawca_pracuje_przy_budowie_wiaduktu_drogowego__widac_ludzi_i_maszyny__fot._Krzysztof_Dzidek__1__d306d775ea.jpg)
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Mielec_-wykonawca_pracuje_przy_budowie_wiaduktu_drogowego__widac_ludzi_i_maszyny__fot._Krzysztof_Dzidek__2__1a55def78e.jpg)
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Mielec_-wykonawca_pracuje_przy_budowie_wiaduktu_drogowego__widac_ludzi_i_maszyny__fot._Krzysztof_Dzidek__3__2aa577845a.jpg)
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Mielec_-wykonawca_pracuje_przy_budowie_wiaduktu_drogowego__widac_ludzi_i_maszyny__fot._Krzysztof_Dzidek__4__ccf2462fe1.jpg)
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Mielec_-wykonawca_pracuje_przy_budowie_wiaduktu_drogowego__widac_ludzi_i_maszyny__fot._Krzysztof_Dzidek__5__9f748f55f9.jpg)
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Mielec_-wykonawca_pracuje_przy_budowie_wiaduktu_drogowego__widac_ludzi_i_maszyny__fot._Krzysztof_Dzidek__6__c44a5556e3.jpg)
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Mielec_-_budowa_przejscia_podziemnego__widac_konstrukcje__obiektu__pracuja_ludzie_i_maszyny__fot._Adam_Stec__1__6c1d2a6417.jpg)
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Mielec_-_budowa_przejscia_podziemnego__widac_konstrukcje__obiektu__pracuja_ludzie_i_maszyny__fot._Adam_Stec__2__c2048c2126.jpg)
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Mielec_-_budowa_przejscia_podziemnego__widac_konstrukcje__obiektu__pracuja_ludzie_i_maszyny__fot._Adam_Stec__3__9833301778.jpg)
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Mielec_-_budowa_przejscia_podziemnego__widac_konstrukcje__obiektu__pracuja_ludzie_i_maszyny__fot._Adam_Stec__4__bf47f689d0.jpg)
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Jaslany-_jest_fragment_nowego_peronu__w_poblizu_wykonywane_sa_prace_na_przejezdzie__fot._Adam_Stec_01a4f435f2.jpg)
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Jaslany_-_jest_nowy_peron_na_przystanku__pracownicy_montuja_elementy_malej_architetury__fot._Adam_Stec_a842345407.jpg)
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Linia__kolejowa_Padew-_Mielec__prowadzone_sa_prace_torowe_przejezdza_pojazd_techniczny__fot._Adam_Stec__1__a58a663239.jpg)
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Linia__kolejowa_Padew-_Mielec__prowadzone_sa_prace_torowe_przejezdza_pojazd_techniczny__fot._Adam_Stec__2__adf0f9e801.jpg)
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Linia_Padew-_Mielec_-_widac_nowy_tor__wykonyane_sa_prace_na_pzrejezdzie_kolejowo-drogowym__fot._Krzysztof_Dzidek_199df12c1d.jpg)
![](https://dworzecmetropolitalny.pl/wp-content/uploads/2022/09/csm_Tuszow_Narodowy_-_widac_nowy_tor__peron__oznakowanie_i_tablice_informacyjne__fot._Adam_Stec_c9b499f528.jpg)
(fot. źródło PLP PKP)